Szubsztanciák
Dátum: 2006. szeptember 28., csütörtök, 12:54

Lőrinczy György
Szubsztanciák 1965-1968
Ez az esszé témájában Lőrinczy György feljegyzésein alapul, amelyeket 1978 körül New York-ban írt a Dante kávézóban vagy a metrón utazva - két helyen, ahol szerett dolgozni. A jegyzetek - Image↔Valòsàg címmel - új munkáira, a Festett Képek-re vonatkoztak. Az addigi magyar- és németországi munkák után a Festett Képek (1976-1981) egy új kiindulópontot jelentettek és Lőrinczy New York-i munkásságának a konceptuális lényegét alkották. Miközben a képeken dolgozott, összegezni akarta hozzájuk kapcsolódó gondolatait, nemcsak a fotográfiára vonatkozóan, hanem általában ami a művészetekben a megjelenitést illeti. Image↔Valòsàg az image meghatározásának nehézségéről írt szöveg, mely nehézség, úgy tűnik, hogy magában az image természetében taláható.
Gyuri halála után barátjával, Richard Ogust-tal tanulmányozva ezeket a jegyeteket, úgy találtuk, hogy nem mindig tudjuk Gyuri komplex megközelítésének változó árnyalati különbségeit megragadni és követni a leírásában azt, hogy mi is az image. Azonban felismertük, hogy tanácstalanságunk egy általános félreértésből ered, amely már eleve a nyelvben van, magának az image szónak egymást átfedő és következetlen használatában, - amikor is az image a legegyszerűbb értelemben vett vizuális képmást jelenti, annak a köznapi leírását, hogy mit is látunk a kép-en; és amikor az image valami megkülönböztetettséget jelent, felgyűlt jelentések bonyolult halmazát és rejtett kapacitást; a jelenlét és a hiány kulturális és esztétikai képzetét. Az ilyen, kiegészítő jelentések által az egyértelmű ábrázolás átcsúszik olyasvalamibe, amely már önmagánál több és egy szélesebb körű törekvés alkotóelemévé válik.
További információ: www.vintage.hu
Szubsztanciák 1965-1968
Ez az esszé témájában Lőrinczy György feljegyzésein alapul, amelyeket 1978 körül New York-ban írt a Dante kávézóban vagy a metrón utazva - két helyen, ahol szerett dolgozni. A jegyzetek - Image↔Valòsàg címmel - új munkáira, a Festett Képek-re vonatkoztak. Az addigi magyar- és németországi munkák után a Festett Képek (1976-1981) egy új kiindulópontot jelentettek és Lőrinczy New York-i munkásságának a konceptuális lényegét alkották. Miközben a képeken dolgozott, összegezni akarta hozzájuk kapcsolódó gondolatait, nemcsak a fotográfiára vonatkozóan, hanem általában ami a művészetekben a megjelenitést illeti. Image↔Valòsàg az image meghatározásának nehézségéről írt szöveg, mely nehézség, úgy tűnik, hogy magában az image természetében taláható.
Gyuri halála után barátjával, Richard Ogust-tal tanulmányozva ezeket a jegyeteket, úgy találtuk, hogy nem mindig tudjuk Gyuri komplex megközelítésének változó árnyalati különbségeit megragadni és követni a leírásában azt, hogy mi is az image. Azonban felismertük, hogy tanácstalanságunk egy általános félreértésből ered, amely már eleve a nyelvben van, magának az image szónak egymást átfedő és következetlen használatában, - amikor is az image a legegyszerűbb értelemben vett vizuális képmást jelenti, annak a köznapi leírását, hogy mit is látunk a kép-en; és amikor az image valami megkülönböztetettséget jelent, felgyűlt jelentések bonyolult halmazát és rejtett kapacitást; a jelenlét és a hiány kulturális és esztétikai képzetét. Az ilyen, kiegészítő jelentések által az egyértelmű ábrázolás átcsúszik olyasvalamibe, amely már önmagánál több és egy szélesebb körű törekvés alkotóelemévé válik.
További információ: www.vintage.hu
Hozzászólás
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be! |
Hozzászólások
Még senki sem szólt hozzá ehhez a cikkhez! Legyen Ön az első! |